Josef Průša

Novinky

Vydáváme PrusaSlicer 2.0 s hromadou novinek!

Už celé tři roky běží náš in-house vývoj naší verze Slic3ru, ke které jsme pak pro lepší rozlišení přidali přízvisko PE – Prusa Edition. Podařilo se nám do ni narvat neskutečné množství funkcí, jenže komunita má tendenci názvy Slic3r (původní program) a Slic3r PE (naše verze) často zaměňovat – s dalším přívalem novinek tedy nastal […]

Reprobooktor – Přehrávač audioknih pro zrakově postižené seniory

Čím dál tím častěji se daří pomocí 3D tisku podaří výrazně vylepšit kvalitu či pohodlí života nejrůznějších lidí. Možná už jste slyšeli o projektech e-NABLE a Team UnLimbited, které vyvíjí a 3D tisknou protézy horních končetin a zdarma je distrubuují těm, kteří je potřebují. Dnes se podíváme na další takový projekt. Vyvinula jej Barbora Endrštová, absolventka Českého vysokého […]

Vytiskněte si vlastní 3D puzzle

3D tisk umožňuje vyrábět takové předměty, které lze jinými technologiemi vyrábět poměrně obtížně – zvlášť v domácím prostředí. Díky vynalézavosti a kreativitě komunity okolo 3D tisku vzniká mnoho zajímavých projektů, které 3D tisk využívají ke specifickým účelům. Právě na jednu takovou specialitu se podíváme! Již dříve jsme vám ukázali způsob, jak získat a vytisknout 3D […]

Jak na časosběry 3D tisků s pomocí mobilu

V našem předchozím článku jsme si ukázali, jak vyrobit speciální dálkovou spoušť, která je vhodná pro pořizování časosběrných videí (timelapsů) při 3D tisku. Pro obyčejného smrtelníka to ale mohl být poněkud náročnější projekt: potřebujete sadu rezistorů, často i speciální konektor a navíc ještě musíte umět pájet. Proto si dnes představíme řešení, které je téměř plug-and-play […]

Jak na časové smyčky s 3D tiskárnami Original Prusa i3

Na sociálních sítích a v komentářích u videí se nás uživatelé často ptají, jakým způsobem vytváříme časové smyčky našich tisků. Není to až tak složité – k našim tiskárnám Original Prusa i3 připojíme pomocí upravené dálkové spouště fotoaparát, který pak můžeme řídit softwarově pomocí několika řádků v G-codu. Je to pro nás pohodlnější řešení než […]

Osvětlete své 3D výtisky pomocí LED pásků a žárovek!

Seznam úžasných projektů kombinujících sílu 3D tisku a elektroniky je takřka nekonečný. Roboti, automatická krmítka pro domácí mazlíčky, filmové rekvizity, kvadrokoptéry – vyrobit se dá vše, co vás jen napadne. Jenže většina takových projektů může být pro laika velkou výzvou. Mnoho lidí odradí například pájení nebo potřeba napsat svůj vlastní kód pro Arduino, případně navrhnout obvodovou desku. […]

Jak tisknout s flexibilním filamentem

Flexibilní filament nabízí zcela nové možnosti využití 3D tisku. Na rozdíl od standartních materiálů disponuje ohebností, skvělou soudržností mezi vrstvami a mnohdy i elasticitou. Vytisknuté věci jsou pak nejen pružné, ale také neobyčejně odolné proti mechanickému poškození. Má ale i svá negativa – tisk flexibilních materiálů vyžaduje předtiskovou přípravu, ladění i úpravy nastavení. Tyto filamenty […]

Vydání Original Prusa i3 MK3S a MMU2S, další informace o SL1 a tiskových plátech s práškovým PEI

Je čas na další velkou aktualizaci, a jak už se stalo dobrým zvykem, je to zase pořádná nálož informací. Naše firma dál roste raketovým tempem a dokonce jsme už pokořili naprosto neskutečný milník v podobě 100 000 odeslaných tiskáren! Jen v průběhu ledna jsme odeslali 14 000 objednávek, to ale samozřejmě nezahrnuje jen tiskárny. V […]

Vytiskněte si vlastní přenosný reproduktor

Jedním z moderních trendů v oblasti elektroniky se v poslední době staly přenosné reproduktory. Jejich výhodou je zejména skladnost, výkon a mnohdy i vodotěsnost. Nevýhodou však bývá vysoká cena nebo nižší kvalita zvuku. Proč si tedy nevyrobit reproduktor dle vlastních představ s nižší cenou? Připravili jsme pro vás snadný návod k sestavení dvou variant jednoduchého […]

Jak na animace modelu v programu OpenSCAD

Obrázek prý řekne víc než tisíc slov. A co se pohyblivých obrázků týče, ty občas vydají za celou knihu. Proto si ukážeme, jakým způsobem je možné v OpenSCADu naprogramovaný model rozhýbat a vytvořit z něj animaci. To je praktické v případě, že chceme vytvořený model ukázat někomu, kdo nemá program, v němž by si ho […]